Publicēts: 01.12.2022.
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubators, sadarbībā ar pasaulē vienīgo starptautisko mentoru tīklu radošajām nozarēm “Creative Business Network” rīkoja mentoru programmas pasākumu, kurā piedalījās 15 Latvijas radošās industrijas pārstāvošie uzņēmumi.
Pasākums bija daļa no starptautiska projekta "Internacionālais mentors" un norisinājās no 25. līdz 27. novembrim LIAA Radošo industriju inkubatora telpās. Šī bija jauna un vēl nebijusi iespēja Latvijas radošajiem uzņēmējiem iedvesmoties un iegūt zināšanas no starptautisku mentoru pieredzes stāstiem.
“Ņemot vērā, ka LIAA Radošo industriju inkubators ir “Creative Business Cup” nacionālais partneris, kas ik gadu organizē nacionālo atlasi un izvēlās Latvijas uzvarētāju dalībai pasaules konkursā, ko savukārt organize “Creative Business Network”. Mēs saskatījām iespēju, ka šis mentoru pasākums Latvijas kontekstā kalpo arī kā sagatavošanās darbs “Creative Business Cup” nacionālā uzvarētāja atlasei,” atzīst LIAA Radošo industriju inkubatora vadītāja Karine Kalniņa.
Pasākuma dalībnieki uzklausīja mentorus no Turcijas, ASV, Luksemburgas, Serbijas, Vācijas, Lietuvas, Dānijas un Bahreinas. Ideja par mentoru pasākumu radās pēc tam, kad tika gūta pozitīva pieredze, realizējot projektu “MENTORS Radošajiem”. Šajā projektā LIAA Radošo industriju inkubatora dalībniekiem tika sniegta iespēja saņemt atbalstu no 33 pieredzes bagātiem mentoriem par sev aktuālām tēmām, piemēram, mārketings, pārdošana, eksports, komunikācija un procesu vadība.
Projekta ietvaros, LIAA Radošo industriju inkubators ar “Creative Business Network” atbalstu, ir raduši iespēju iegūt mentoringa sesijas 15 LIAA Biznesa inkubatoru dalībniekiem no visas Latvijas par sev īpaši piemeklētu un aktuālu tēmu. Šādas sesijas saņems 15 uzņēmumi, kuru darbība un biznesa ideja ir saistīta ar radošajām nozarēm vai tā satur radošo komponenti. Projekta laikā uzņēmējiem bija iespēja ne tikai satikt deviņus mentorus, bet arī saņemt personīgu pieeju un konsultāciju 45 minūšu garās sesijās, ko sniedza vismaz trīs mentori.
Radošo pasākumu papildināja vairāki burvīgi iedvesmas stāsti. AS “Madara” uzņēmuma dibinātāja un produktu ideju autore Lotte Tisenkopfa-Iltnere dalījās ar uzņēmumiem par zīmola pieredzi un ceļu uz panākumiem. Izmantojot mūsdienās ierastu komunikācijas veidu – tiešsaistes vidē ar savu stāstu dalījās mentore no ASV, Tiffany Norwood, kura ir viena no nedaudzajām pasaules līmeņa uzņēmējām un viena no pirmajām veiksmīgajām melnādainajām tehnoloģiju uzņēmējām. Ar 35 gadu karjeras pieredzi un astoņiem jaunizveidotiem uzņēmumiem, viņa ir strādājusi vairāk kā 50 valstīs.
Rīgā viesojās arī “Creative Business Network” vadītājs Rasmus Wiinstedt Tscherning un pārstāve Olga Kizina. Uzņēmumi, kuri piedalījās projektā un mentoru pasākumā prezentēja savu zīmolu un nākotnes attīstības plānu bija: “Ausma Media”, “Stapes”, “That Day”, “Valens Nutri”, “For my plants”, “Eligent”, “Ulece”, “Rūme”, “Nutriboom”, “Baiba Glass”, “Wingo Deposit”, “Mister Ejs”, “BoneX”, “Ierakstu Māja” un “Hempy Foods”.