Latvijas Covid-19 krīzes laikā izstrādātie digitālie risinājumi ir parādījuši iespējas, ko Latvija var dot pasaulei. Tādi projekti kā brīvprātīgo kustības organizēts biznesa ideju konkurss Covid-19 ierobežošanai, attālinātās izglītības projekts Tavaklase.lv, e-Saeima, kā arī vairāku uzņēmēju veidotās inovācijas, ir apliecinājums mūsu spēju mobilizēties sarežģītos apstākļos un, spītējot krīzei, izstrādāt veiksmīgus risinājumus. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) ir sākusi īstenot starptautisku kampaņu, kurā astoņu video stāstu sērijā informēs par Latvijā izstrādātiem risinājumiem.

LIAA realizētā kampaņa primāri tiek orientēta ārvalstu auditorijai, tās mērķis ir popularizēt Latvijas spožos prātus un uzsvērt mūsu prasmi izmantot digitālās tehnoloģijas starptautiski atzītā līmenī. Ar astoņu stāstu sēriju kampaņas veidotāji vēlas prezentēt Latvijas sasniegumus, kas stiprinās ārvalstu sadarbības partneru uzticību un pievērsīs investoru uzmanību Latvijas uzņēmēju piedāvātajam inovāciju potenciālam.

“Jau pirms Covid-19 pandēmijas tika sākts darbs pie valsts ekonomiskā tēla kampaņas. Sākoties krīzei, sapratām, ka nevaram laist garām iespēju stāstīt pasaulei par Latvijas spēju pārorientēties, par visiem unikālajiem un inovatīvajiem produktiem, kas šajā laikā ir radīti. Paralēli strādājot pie ilgtermiņa valsts tēla definēšanas, šobrīd īstenojam jaunuzņēmumu pieeju – rīkojamies ātri, uz notikumiem reaģējam strauji un vērojam reakciju. Šī kampaņa ar astoņu stāstu sēriju, protams, ir tikai viens no elementiem ar kuru sākam Latviju prezentēt kā valsti, kura spēj piedāvāt ātrus un situācijai atbilstošus risinājumus, lai liktu Latvijas vārdam skanēt starptautiski,” tā LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Kampaņas sauklis “Ahead of the Curve” nozīmē “būt soli priekšā citiem”. Tā ir arī atsauce uz Covid-19 kontekstā bieži lietoto apzīmējumu “Flatten the Curve’’, jo cīņā ar pandēmiju Latvija, ātri reaģējot, ir starp līderiem visā Eiropā. Sauklis nav plānots kā valsts zīmols, bet tieša atsauce uz būtiskiem risinājumiem konkrētajā situācijā. Kampaņā “Ahead of the Curve” tiek veidoti vairāki video stāsti, kas tiks izplatīti visā pasaulē, kā arī būs pieejami īpaši tam veidotā video platformā. Veiksmes stāsti atklāj Latvijas uzņēmumu un valdības spēju ātri reaģēt un pielāgoties apstākļiem, lai nestandarta situācijā radītu inovatīvus risinājumus, kas noder nozīmīgās nozarēs – medicīnā, izglītībā, uzņēmējdarbībā, valsts pārvaldē un citās jomās.

Šajā periodā, kad uzņēmējiem ir nepieciešams ne tikai valsts praktiskais atbalsts, bet arī palīdzība ārējo tirgu sasniegšanā, LIAA mērķis ir ātrā un efektīvā veidā uzsvērt veiksmīgos produktus un piemērus, kas varētu būt aktuāli arī aiz valsts robežām. Kampaņas video stāsti tiks izplatīti tiešsaistes kanālos un ārvalstu medijos.

Pirmais video stāsts jau ir izveidots, un tas pieejams:

Kampaņas vizuālie materiāli ir pieejami šeit.