“Latvijas pārtikas ražotāji, kokrūpniecības, tehnoloģiju un citu nozaru uzņēmumi ar kopējo Baltijas stendu šogad pirmo reizi piedalījās Šanhajas tirdzniecības izstādē. Ņemot vērā, ka šajā izstādē ir pārstāvēti Ķīnas uzņēmumi no 15 dažādām nozaru asociācijām, tā ir lieliska iespēja kā veidot divpusējās attiecības un meklēt sev piemērotus sadarbības partnerus Ķīnas tirgū,” uzsver Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ārējās ekonomiskās pārstāvniecības Ķīnā padomniece Agnese Stūrmane.
No 28. septembra līdz 3. novembrim Šanhajas tirdzniecības izstādē (www.shanghaifair365.com) tika aizvadīts Baltijas produktu mēnesis. Izstādes noslēgumā, 3. novembrī, īpašā Latvijas dienas pasākumā, “Magnetic Latvia Business Salon”, pulcējās 15 nozares asociāciju pārstāvji no Šanhajas ķīmijas, tekstila, krāsaino metālu, viedo materiālu, būvmateriālu, metālapstrādes un citām nozarēm. Viesi tika iepazīstināti ar Latvijas uzņēmumu piedāvājumu, kā arī apliecināja savu interesi sadarbībai ar mūsu valsts uzņēmumiem.
Šanhajas izstāde, kurā piedalījās 27 valstu pārstāvji tika aizvadīta gan klātienes, gan tiešsaistes formātā. To organizēja Ķīnas biznesa asociācijas un ieinteresētie uzņēmumi ar mērķi veicināt divpusējo ekonomisko attiecību attīstību. Latvijas dienā mūsu uzņēmumiem bija iespēja ne tikai demonstrēt Latvijas produktus, bet arī iesaistīties dialogā starp Ķīnas un Latvijas uzņēmējiem.
Šanhajas Ekonomisko organizāciju federācijas ģenerālsekretāra vietnieks Veimins Džou (Weiming Zhou) norādīja, ka Ķīna un Latvija ir uzturējušas ilgtermiņa draudzīgas attiecības un ka Latvijas dalība izstādē ir nozīmīgs solis, lai veicinātu tirdzniecības attīstību starp Latviju un Ķīnu. Savukārt A.Stūrmane akcentēja ka Latvija ar lidostu Rīga un savām ostām var kalpot kā nozīmīgs loģistikas centrs Ķīnas preču nokļūšanai Eiropā. “Mūsu prioritārās nozares sadarbībai ar Ķīnu ir kokapstrāde, informācijas tehnoloģijas, biotehnoloģijas, medicīna, dzīvības zinātnes, pārtikas pārstrāde, metālapstrāde un mašīnbūve kā arī transporta nozare,” tā A.Stūrmane.
Savu piedāvājumu izstādē prezentēja tādi Latvijas uzņēmumi kā bezpilota lidaparātu programatūras izstrādātāji “SPH Engineering”, īpaša pārklājuma stikla ražotāji “Groglass”, “Pure Chocolate”, “Lat Eko Food”, “Linearis Translations”, “Unda” kā arī vairāki citi uzņēmumi. Kopumā vietnē www.shanghaifair365.com savu piedāvājumu reģistrējuši 15 Latvijas uzņēmumi.
Pēc izstādes Latvijas uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka šobrīd, Covid-19 pandēmijas apstākļos, iespēja piedalīties tiešsaistes izstādēs ir gan jauna pieredze, gan iespēja kā dažādot savus pārdošanas kanālus. “Uzņēmumi novērtē iespēju piedalīties digitālajās izstādēs, jo tas ļauj ietaupīt laiku un līdzekļus, turklāt ir pamudinājums turpināt investēt digitalizācijā,” norāda A.Stūrmane, piebilstot, ka vēl pavasarī digitālās izstādes bija kas jauns, bet šobrīd tā jau pakāpeniski kļūst par ierastu praksi eksporta veicināšanas jomā.